2017年1月17日 星期二

關於想賣自住樓的提醒

是咁的,香討度見到有篇咁嘅野 http://finance.discuss.com.hk/viewthread.php?tid=26266368&extra=page%3D5
內容係咁:
N年前我留學外國,識得一位香港朋友。  佢原本係香港住沙田屋苑,中學時係香港讀唔算太top嘅國際學校,成績都唔錯。生活冇憂。  佢一家人本身已經有外國籍,成家人就係我朋友去外國讀大學時一齊賣樓移民咗去外國  咁佢地賣左香港樓,揸住一筆現金,理論上當時係可以即刻買到層正常樓,仲有足夠現金養老退休。等呀仔畢業出身就完滿人生。  但佢哋冇咁做,因為佢哋覺得當時樓價係高位,計劃回落先買。  過左幾年,我朋友肥左幾科,被間好大學踢咗,要去一間雞u讀多幾年。 而佢哋嘅買樓計劃,因為外國樓價升得太快,又係佢哋月月交租嘅情況下,筆錢只可以買層細舊樓。  但佢哋冇咁做,因為佢哋覺得當時樓價係高位,計劃回落先買。  話咁快又過咗幾年,唔知係咪打擊太大,我朋友最後冇畢業。一個冇degree唔係local的Asian,係外國根本無公司請。事實上,係佢成家人都失業。 另一邊廂,當地樓價仲係咁升。買樓己經不可能。  到最後,佢哋筆錢洗得7788,前途黑暗,佢哋選擇返番香港。  到依家: 佢哋租樓過活,申請公屋,遙遙無期。 父母冇得退休,又做唔翻當年個職位,低幾層都做唔翻。 朋友冇學位,向上流機會不大。 租樓月月清。  我講左d咩,Ching 們明白的。

N年前的176萬呢度就唔講了,味皇想講的,不是指移民有錯,也不是指賣自住樓有錯,因為當中不存在對錯問題
味皇想指出的問題是--時間差
如果你賣出資產,不論是股票還是地產,如果持幣不動,你就必須冒上概率50%的損失風險,當然,得益的概率也是50%,如果這是閒錢,冒不冒險也不會改變你是閒人的事實,但是自住樓就有點不同,雖然損失和得益的概率原則上也是50%,但由於平時自住也有租金,如果 1年租金-1年管理費之類=資金2%這樣,總合的損失和得益的概率會變成52:48,第2年會變54:46,第3年56:44,損失的機會會大一D,但這不是重點
味皇想指出的問題是--時間差
當你持有資產時損失同利益都可以不管的時候,例如處於自住樓中住緊時你對升跌不太介意咁,如果你一賣出持幣,你會處身於概率之中,而且你仲會非常介意,首先這不利於健康,不過比起健康我想人類更介意物質,味皇想指出,作為一個精明投資人,心態照計應該是相當反人類的,其中一點我想就是非常不喜歡不確定性不尋求刺激,放在賣自住樓的例子上,賣完樓後立即買回另一間,這可以立即將介意概率的狀態截停,重新回到不太介意的情況中,而且交易金額立即確定了,以後的結餘同生活管理都可以在具確定性的情況下處理,而不需依賴概率,如果貼文的例子中佢地立即買返自住樓,佢地生活就能立即完滿作結,不能更進一步,相對地也不會發生意外
味皇建言是--背水戰術係緊急時先用的,平時冇事冇幹就咪鬼用

沒有留言:

張貼留言